<

KELEBIHAN ANDA MENGGUNAKAN UBAT INI


Adakah gejala / simptom resdung ini sering menganggu aktiviti seharian lalu menyebabkan anda rasa tidak selesa? Kalau ya, cubalah penawar resdung hari ini juga. Insya Allah Blog ini menyelamatkan mereka yang sedang mengalami masalah Resdung dan Jerawat Kronik, Batuk Berkahak, Bersin, Gatal Hidung, Bernanah dan Sakit Mata dan sebagainya berkaitan dengan resdung.


Tanda-tanda Resdung

1.Hidung sentiasa berair/selsema setiap masa terutama ketika cuaca sejuk dan awal pagi.

2.Gatal-gatal pada hidung,mata dan telinga terutama bila memakan ayam,udang,ketam,ikan masin dan sambal belacan.

3.Bersin bila terkena habuk.

4.Berkahak, banyak jerawat, kurang pendengaran/penglihatan, sakit kepala, kelemumur banyak, rambut gugur, nafas berbau (anda tidak tahu nafas anda berbau dan tidak menyenangkan rakan anda..minta nasihat ikhlas dari mereka), gatal kulit dan keputihan (wanita).


Kesan-kesan Resdung

1.Hilang deria bau

2.Pelupa/daya mengingat lemah

3.Lubang hidung bengkak dan tersumbat

Keadaan ini mengganggu kelancaran kehidupan harian individu tersebut. Jika tidak dibendung, ia akan menyebabkan kerosakan kulit muka, hilang segala deria rasa dan bau, merosakan rongga dan menimbulkan bau yang tidak menyenangkan.


Wallahua'aklam yang baik itu semuanya datangnya daripada Allah SWT. dan yang buruk itu datangnya daripada diri saya sendiri.
____________________________________________
Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh.!

Dengan lafaz Bismillahirrahmanirrahim Selawat serta Salam kepada Habibuna Saidina Rasulullah Muhammad solallahualaihiwasallam, Saya ingin memperkenalkan anda sejenis ubat daripada serbuk akar kayu herba tradisional untuk melegakan dan mengurangkan simptom resdung dan juga alahan kepada makanan laut.

Untuk pengetahuan semua. Saya juga pernah mengalami penyakit resdung yang sangat kronik. Bersin berhari-hari terutamanya di waktu pagi selepas bangkit dari tidur dan di waktu malam, hidung gatal, mata merah, berair, dan juga diserang migrain. Sakit dan seksanya hanya tuhan saja yang tahu.

Bagi mereka yang sedang mengalami penyakit seperti ini memang tak boleh nak buat sebarang kerja. Jika seseorang itu masih belajar, mereka sanggup tidak pergi kelas, mengulangi pelajaran dan sebagainya. Memang susah nak tumpukan perhatian kepada pengajian. Hendak keluar dengan kawan-kawan pun rasa tidak yakin dengan diri sendiri.

Berbagai-bagai jenis ubat dan rawatan telah saya cuba sehingga menghabiskan wang mencecah ribuan ringgit. Namun semuanya tidak memberikan apa-apa kesan. Dengan takdir Allah swt. Alhamdulillah saya diperkenalkan dengan ubat tradisional ini oleh rakan saya dari Kemboja. Ubat ini mampu menyembuhkan penyakit resdung dari dalam.


Setelah mencuba selama 3 hari, kesannya sangat memberangsangkan. Penyakit gatal-gatal di hidung dan di kawasan muka sudah beransur-ansur hilang. Bersin waktu pagi pun hilang serta merta. Dan Alhamdulillah saya juga sudah boleh memakan makanan laut tanpa ragu-ragu lagi. Walaupun simpton resdung saya tidak hilang 100% tetapi gejala resdung berkurangan secara ketara. Alhamudlillah!

Jadi saya ambil kesempatan ini untuk menyebarkan pula ubat ini kepada sahabat-sahabat yang mengalami nasib resdung seperti saya. Mudah-mudahan maklumat yang saya khabarkan ini dapat membantu mengembalikan keceriaan dalam hidup sahabat-sahabat sekalian. Dan mudah-mudahan juga saya mendapat balasan yang baik daripada Allah swt. Insya Allah!

Buat pengetahuan sahabat-sahabat sekalian, sudah hampir 3 bulan saya mengamalkan ubat ini. Dan Alhamdulillah penyakit resdung yang saya alami sudah beransur hilang. Dos yang saya makan hanyalah sebiji sebelum tidur di waktu malam dan sebiji di waktu pagi.

Satu botol ini mengandungi 35 biji kapsul
Untuk mendapat kesan yang lebih cepat, adalah lebih baik kita membuka sarung kapsul dan memasukan serbuk akar kayu di dalam segelas air kosong. Mengikut pandangan orang ramai sarung kapsul ini adalah kurang baik untuk pemprosesan buah pinggang. Wallahuaklam… saya pun kurang arif adakah ia benar ataupun tidak. Tapi untuk langkah berjaga-jaga lebih baik kita menelan ubat yang berada di dalam kapsul itu sahaja. Dan sarung kapsulnya tidak perlu kita telan.

Selepas dimasukkan serbuk ubat tadi ke dalam segelas air kosong dan kacau hingga larut. Sebelum minum jangan lupa membaca Bismillah dan selawat. Insya Allah dengan izin Allah swt. penyakit resdung yang kita alami selama ini akan beransur hilang.

Insya allah dengan izin Allah swt, saya yakin ubat resdung ini menjamin kualiti dan kepuasan anda.
Jika anda ada sebarang pertanyaan sila hubungi terus di talian Haji Din 017 915 9737, Puan Yatie 012 932 6011 atau
Puan Laila 012-288 7468
Atau boleh dapatkan Tanah Liat ini di kawasan berdekatan dengan anda:

Bangi / Kajang : 019 647 0390 ( Ustaz Radhi)

Shah Alam, Selangor : 019 489 0302 ( Pn. Normala )

Jika ubat ini tidak memberi kesan apa-apa kepada anda saya berjanji akan pulangkan kembali wang anda. Niat saya untuk menyebarkan ubat ini adalah untuk menolong sahabat-sahabat yang sedang derita mengalami penyakit ini. Bukanlah niat untuk berniaga semata-mata.

NASIHAT: Untuk permulaan, Dos yang perlu dimakan hanyalah sebiji sebelum tidur di waktu malam dan sebiji di waktu pagi. Dan sekiranya penyakit anda sudah berkurangan, anda tidak perlu lagi ambil dos setiap hari, Cuma ambil bila anda perlu saja. Contohnya dalam seminggu cukuplah sekadar anda menelan sebiji atau dua biji. Ataupun anda juga boleh menelan ia selepas anda memakan makanan laut.

UBAT RESDUNG AKAR KAYU INI SUDAH DIWARISI OLEH PENGAMAL PERUBATAN ISLAM SELAMA 40 TAHUN YANG LALU. DAN IA MERUPAKAN UBAT WARISAN TURUN TEMURUN.

127 comments:

Anonymous said...

Alhamdulillah, dah guna ubat ni memang berkesan. bangun pagi dah tak bersin lagi.. anak saya di asrama pun bangun pagi tanpa bersin dan tak gatal2 lagi. Terima Kasih

Faisal said...

lepas makan ubat ni, tak payah susah2 buat rawatan asap resdung & buang ulat resdung guna lipas tanah n mcm2.. Alhamdulillah... tak payah keluar duit mahal2 utk buat rawatan terapi resdong..

imran said...

saya dah guna ubat ni dua minggu je dah ok...Nak order lagi ada member yg berminat...

nor said...

Dulu nak solat subuh atau lewat mlm mmg susah yg amat sgt selesema x henti2 dan bersin yg teruk. Skrg syukur Alhamdulillah...happy sgt dgn produk nie. Tq puan

matpit said...

aku nak try gak ler ..resdung aku leh tahan gak.. huhu.

Anonymous said...

Aku pun antara yg alami keadaan cam ni....
Pagi bersin...malam bersin....ade habuk bersin....
Ubat kat farmasi....macam222 aku standby beb...
Cakap je....Cityrizine....Clarinase.....macam2....

Tapi sekarang alhamdullilah....tido pun lena..tq puan..

wardah said...

Syukurlah skrg sy dah sihat sepenuhnya. Malah keluarga & rakan2 sy yg ada masalah ini dah cuba ubat ini, dgn izin Allah resdung mereka hilang sepenuhnya. sy tak sangka, usia penyakit hampir 20 tahun dan pelbagai ubat digunapakai sebaliknya hanya sebotol ubat bersaiz kecik murah pulak tu mnyebabkan penyakit aku telah sembuh sepenuhnya. kepada sdra-sdri yg mengidap resdung cubalah ubat ini(bukan nak promot, Tp ikhlas ckp)...semoga ilmu yg sy dpt ini dapat dimanfaatkan utk kesihatan korang jua.antara yg best, aku x da berpantang lagi dlm semua jenis makanan.Insya Allah..tiada penyakit yg tidak boleh diubati....dan aku telah menderitainya dan berjaya mengubatinya...Amin:)

rajin said...

Sungguh pun banyak ubat yang boleh didapati yang penting ialah disiplin. Tak ade ubat yang sekali guna terus elok semuanya ade jangka masa. Disiplin dan pantang adalah yang paling kena ade dalam diri kalau nak sihat.

Aku sendiri pun susah nak guna ubat ikut masa kekadang terlupa, pas tu kena balik lah jawabnye kena start dari mula. Ubat ni memang berkesan, tapi kena berpatang utk cepat sembuh.

redho said...

betul tu
aku nie bukan tak disiplin. (ye la tu) :P
tapi bila ubat da abes, rase malas pula nak g beli.

Anonymous said...

Tak de penyakit yang x boleh sembuh melainkan mati je...ikhtiar cari ubat berkesan pun kene buat,pantang pun kene buat jugak untuk dapat kesan yang terbaik.

Anonymous said...

salam, ikhlas ckp.. ubat ni mmg power.. aku dah order lg 4 botol...

fauzi marang.....

Anonymous said...

huhu..mai beli ramai333..memang bagus ubat nihh!!
mujarab

fahmi said...

aku nak cuba gak ubt ni.. tp tggu dpt gaji ckp bln ah.. hehe

ainul~ :) said...

ubat ni sangat berkesan. sy sendiri telah mencuba nya. baru 3hari sy makan, sy dah tak bersin pg2, gatal hidung pun da berkurang. sehingga sekarang sudah seminggu lebih sy makan ubat ni, sy tidak lagi mengalami mslh resdung. alhamdulillah. bangun malam2 pun xde hal. hidung xkacau. hehe. sekarang sy telah order lagi 3 botol untuk keluarga sy pula. terima kasih kepada akak ain dan syukur kerana Allah mengizinkan penyembuhan penyakit sy yg hampir 10tahun ini. :) syukran yaAllah. alhamdulillah. :D

Anonymous said...

saya belum cuba . tapi teringin nak cuba , mmg betul la . tanda-2 resdung semua ada pada saya . sekarang nie saya menderita sakit kulit , dah 4tahun lebih . taksangka penyakit kulit saya nie ad kaitan dgan resdung saya selama nie . tp tak lah teruk mana penyakit kulit saya nie .

Anonymous said...

alhamdullillah....setelah cuba 1 botol tiada mslah gatal,bersin pg dan sukar tidur malam....mari lah cuba....

All Thing Viral said...

aduh dashyat penyakit resdung ni, baru tengok photo aku dah takut.

------------------------
Beriklan Murah RM3/bulan

Anonymous said...

Alhamdulillah..bersin pagi2 dh hilang, gatal pd muka ade skit2 lg..gatal hidung hmpir hilang, gatal mata hampir hilang.. semua ni sy dpt rasa hanya selepas guna ubat ni X SAMPAI SEBOTOL pon lg..ALHAMDULILLAH..

Anonymous said...

kalau nak hilangkan resdung tu tanpa guna duit pun boleh do..

Cara nya:


7 botol air kolah masjid
letak atas sejadah dan bacakan surah Al-Anbia’ ayat 83
letak air di tapak tangan kanan baca selawat
sedut dan hembus keluar

eyqaruffey said...

assalamualaikum. ubat ni still ada jual lagi tak?

♥♥ Mama Ash ♥♥ said...

As Salam, saye nak tanya kalo semasa mengandung ubat ni akan memberi kesan ape2 pada kandungan x..? ye la asas nyer akar kayu kn... tkt panas plak... sbb saye sejak mengandung nih resdung makin menjadi2 lagi gatal mate pada waktu mlm n waktu saye tak pakai cermin mata.. harap puan dapat membalas dgn segera.. terima kasih

Anonymous said...

alhamdulillah suami sy mkn ubat ni pn dh tak bersin pd waktu pg,nafasnya pn dah tak berbau dan dlm hdung dh tak bengkak lg..terima kasih krna hasilkan produk yg dpt membantu kami,harganya pn bpatutan..semuanya dgn izin Allah..amin...

zanie said...

ada pantang apa2 x semasa dlm proses mkn ubat..

Pn Nurul Ain said...

pantang dia hanya org mengandung sahaja tak blh makan. kalau ada makan suplemen lain kena bezakan masa 3 atau 4 jam.

Anonymous said...

muka sy tak teruk sangat, takda lah gatal teruk sangat, cuma muke merah hitam2 gitu..ni sebab resdung jugak ke?

Anonymous said...

Ada lagi ke ubat ni?

Zaza Muhammad said...

Alhamdulillah, dengan izinNya bersin di waktu pg berkurangan selepas dos pertama lagi. Syukur sgt2 dan berterima kasih kpd Puan krn sudi berkongsi penawar. Skarang, dah kurangkan dos, hanya sehari skali sbb mmg dah tak bersin teruk mcm dulu. Penah air hidung meleleh ketika subuh. Siap tnye ustaz, takut terbatal solat, nasib baik dimaafkan, tak batal solat. Dah cuba ubat dr klinik, farmasi serta berubat malangnya tidak berkesan. Bersin teruk sgt hingga nk drive pun terganggu bila nk pegi keje. Semoga rezeki puan semakin bertambah dan trus kluarkan produk ini sbb umum tahu, resdung antara penyakit yg takan sembuh dan akan kembali menyerang, saya masih perlukan penawar ini utk melegakannya akan datang..Terima kasih sekali lagi..

Unknown said...

Cm mana nk oder?

Anonymous said...

bpa hrga sbotol ??

Fathi Ridzuan said...

Bra. Harga sbotol

Unknown said...

sbotol hargenye brape??

Anonymous said...

35sbtol

Unknown said...

as'salam sye nak tahu berape harge nya ye?..

Anonymous said...

As salam...nak tanya air kolah tu amcm ya.....kurang jelas... :-)

Unknown said...

Sy pun nak jgk..pm price...

Anonymous said...

Ibu menyusi boleh mkn x?ada efek kat baby x?

Unknown said...

Saya nak pm price

Anonymous said...

Selain belian secara online, ada tak jual dkat mana mana ?

Anonymous said...

boleh kurangkan jerawat tak ubat ni ?

Unknown said...

Masih ada lagi x?

Unknown said...

Harga berapa ye

Anonymous said...

Masih ada lagi ke ubat ni?

Anonymous said...

Mmg tbaik herba ni...area sepang ada when Kak x..senang ckt ni DPT but ni..

Anonymous said...

***agen akk sekitar sepang.snang nk cri..

Unknown said...

kt tganu ade agen x

Anonymous said...

en.khairul amri,awk tganu d mane?sy stokis di putrajaya,tp kebetulan sy org tganu klu x dpt hubungi stokis tganu blh cri sy..sy tinggal d bukit jong,kt

Anonymous said...

Pm pls..I nk try mkn coz saya pun resdung

Anonymous said...

:')

Anonymous said...

sekadar ingin mbantu...sekitar salak,klia&sepang blh cri pn.zue...
sy pun dpt stok dri dia...tgk senarai stokis...pm dia

Anonymous said...

x silap pn.zue tu dia org tganu,en amri blh call dia...

Anonymous said...

Adr sedia khidmat pos x?

Unknown said...

Pm price ibu mnyusukn blh mkn x?

Anonymous said...

Pos laju blh x.resdung sy teruk stiap hari masa hidung muka telinga tekak gatal xtahan mcm2 ubat dh mkn

Business Bloggers said...
This comment has been removed by the author.
Business Bloggers said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...
This comment has been removed by the author.
ayang81 said...

puan nurul, ubat resdung ni boleh diambil sebelum or selepas mkn pagi? tk

Anonymous said...

Wahhh... Saya nak cuba! Siapa boleh saya hubungi ya? Saya duduk nilai.



Unknown said...

Saya 1 family dah habis guna ubat ni.bagus sngt.saya nk oder lg tpi sms x berbalas.nk tanya masih ada lg x ubat ni.

Unknown said...

Mmg bagus sngt ubat ni.kalau dulu saya dan aak perempuan mmg tiap2 minggu kena selsema dan bersin2. Saya ambil ubat ni 3 kali saja.sampai skrg alhamdulillah x kena selsema lg.

Ckin said...

Saya nak order dari Singapore

Anonymous said...

Ibu menyusu boleh mkn tak ubat ni? ank sy bru umut sebulan.

Unknown said...

Assalamualaikum WBT

Pn Nurul, ubat tu serbuk resdung ramuan tradisional menggunakan akar kayu kan.. kalau tidak keberatan, akar kayu apa yang digunakan.. kapsul yang warna merah itu diperbuat daripada apa..

Mohon pencerahan..Tkasih

Mieza Amieza said...

sis, whatsapp me the details pls 01122702532

shazzy said...

Sya nak ubat ni. Watsapp sya 0128440736. Tq

Anonymous said...

Tlg Wssap sy 0167659003..sy nak Ubat ni.. resdung sy teruk..pleasee

Unknown said...

Info yang sangat berguna.
Penawar Kencing Manis

tiacastrova said...

Sy mahu oder tnggl area ampang..blh kasi no hp tak

Yazman Yahaya said...

Sya nk order.whatsapp 0192616658

Yazman Yahaya said...

Sya nk order.whatsapp 0192616658

Anonymous said...

Bole contact sy di area nilai...
0172290567

Anonymous said...

Shaidatul huda

Penjagaan ibu dan bayi lepas bersalin said...

Sy bminat nk bli ubt resdung..sila whatsap sy di 0193255696.tq

ayub pasir puteh said...

Ada stok lg x?saya dari penang...

ayub pasir puteh said...

Ada stok lg x?saya dari penang...

Unknown said...

Sy nak tau lbh lanjut...01113260056

Unknown said...

Ibu mengandung blh mkn x? Resdung sy teruk. Blh wasup 0182082748

Unknown said...

Ibu mengandung blh mkn x? Resdung sy teruk. Blh wasup 0182082748

Unknown said...

Yus Juliana...kakak saya dulu asal pagi je bersin, asal bersin je pagi.!

sotong,udang, dan sepupu2 makanan laut semua die makan dan lepas tu sesuatu yg pelik berlaku, kulit die DIBANJIRI BINTIK2 MERAH! allergi kata doc. TERUK tahap NENEk GAJAh resdung die ni! tapi ALHAMDULILLAH! bapak sotong,anak sotong, UDANG RIMAU, Udang masak tomyam semua dia BAHAM tanpa ada allergi lagi, sebabnya resdung dia dah LARI JAUH2 dah tinggalkan dia! hehe...kakak saya makan herba lebih kurang akar kayu kt atas, nama kt 'IC' die Ganoderma...tapi orang kampung panggil Lingzhi...
kalau nak tau mendalam lagi boleh p.m. saya 0142348835

rawatan resdung said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Rozi said...

Sy nak tahu lebih lanjut..Whassap sy 0172095834..

The Geek said...

Blh whatsapp/ sms sy tak? Sy berminat. Tp sy tak jumpa no fon nak contact ni. No sy 0187849492 whatsapp / sms

The Geek said...

Blh whatsapp/ sms sy tak? Sy berminat. Tp sy tak jumpa no fon nak contact ni. No sy 0187849492 whatsapp / sms

SHAZWANIZA BINTI SHAHABUDIN said...

Saya nak tahu lebih lanjut..boleh whatsup sy 0195156873

Unknown said...

Wasap sy nk bli 0176933576

Unknown said...

Wasap sy nk bli 0176933576

Unknown said...

Pm harga blh? 018-8709317

halieda said...

Mcm mana nak oder , saya dri tawau sabah , nak sangat penawarny plesssss..

halieda said...

Mcm mna nak dpt ubat tu saya area tawau sabah

Minniecema said...

Ubat ne ada lg kaa ??sya nak jgk ...

Minniecema said...

Ubat ne ada lg kaa ??sya nak jgk ...

Unknown said...

Pm price..nk try gak ubat ni.area ipoh perak ada seller x..whatsapp sy 0103579262

Unknown said...

Pm price..nk try gak ubat ni.area ipoh perak ada seller x..whatsapp sy 0103579262

alvin said...

Resdung sy skg nie mkin trok.. sy xbckp pon org kat depn sy xslesa disbpkn nafas sy berbau kuat....klau mkn nie bleh ker resdung sy hlng n nafas sy xberbau.... sy btol2 perlukn ubt resdung... wssp sy kt 0132121403

Unknown said...

Tolong pm saya... 0167032807

Lynn said...

Sy nk beli
0193612535

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

tolong pm harga dan cemana nak order whatsapp saya 0169709846

Unknown said...

tolong pm harga dan cemana nak order whatsapp saya 0169709846

Unknown said...

berapa ringgit sebotol? berapa postage smenanjung?

Sally Yana meowz said...

Salam .,blh pm 0196225344? Tq

Unknown said...

SebOtol berape..?pm pls..0122439176

Unknown said...

SebOtol berape..?pm pls..0122439176

Anonymous said...

pm sye..pls 0195027539

Unknown said...

Sy nak bli..1 botol brapa hrga ye..pm no 0174521611

Unknown said...

Bole dpt lg x ubat ni?
Wasap 0137996976

moraz said...

Tolong wasap saya 0196235229
Saya perlukan ubat resdung segera.

Anonymous said...

Ada lagi tak ubat resdung ni?
sy cuba call tp tak de angkat fon pun

Anonymous said...

Tolong wassup saye jgk..0193494865...resdung kronik..dah puas iktiar...insyaallh mane tahu ubat ni serasi...brharap sangat

Unknown said...

Kak sy nk tanya nk ubat resdung mcm mne sy nk beli sbb abis muka sy sbabkn resdung.....

Unknown said...

Nanti sy whtsapp akak

Unknown said...

available lg x ubat ni??
wasap pleasee..0132024541

Norbaie muhammad said...

Plz pm harga n stokis kt ipoh klu ade...

Unknown said...

Aktif lagi ke?hrp dpt membantu,klau aktif lagi sila wasup sy,sy bekenan dgn ubat tradisional ni terima kasih
017-282 1295 alif

raisha said...

Masih ade jual? WhatsApp sya.013 6153367 Intan.

Unknown said...

as salam.. saya sarah.. saya nak beli kalo masih jual.. 0125268234.. harap dapat membantu.. terima kasih

Anonymous said...

pm 0122878422

Anonymous said...

Assalamualaikum...ada lagi x ubat ni?

Busyra Takiyudin said...

bagus tips tu. lebih mudah kalau buka kapsul dan masukkan dalam air.

dila said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

sy berminat utk memebeli..pm 0145328868

Unknown said...

Saya berminat utk beli ni.. Pm saya 011-17737551

Anonymous said...

adakah masih ada lagi stock ubat ini, mohon whatspp sy 0182615292

rawatanherba said...

Utk respond terpantas whatsapp/mesej “RESDUNG” ke 012-2887468 atau klik link ini http://www.wasap.my/60122887468 Pn Laila.

Che Rohana said...

Nk cuba...pn.ana 0133545212

kakibajuku said...

Saya berminat membeli.pm saya puan. 0137798613. Satu nnti minta tolong puan letakkan no. Akaun yang nak dimasukkan supaya senang pembayaran dilakukan.

Unknown said...

pm saya puan... anuar 0136612260

Post a Comment

 
Free counter and web stats